Barcelona, el cel, el mar...

Visites

dijous, 17 d’abril del 2008

El banc vermell

Les nostres mirades responen soles
les preguntes formulades,
El caprici del temps va assolir el seu criteri
separant-nos, però ara
que hem tornat a retrobar-nos
es hora d´ensenyar
les nostres cartes amagades

Va pasar el tren que els dos varem rebutjar,
M´ho estas dient aguantant-me la mirada
al mateix banc vermell on ens trovem ara asseguts
Sota l´arbre on fa quinze anys ens vam besar.

Per guarir-me de la llum que el sol derrama
He vingut sota l´arbre de la plaça
L´enyorança que et tenia se m´escampa
pels meus ulls que no miren on demanes.

Amb un gest aclucant l´ull em dius “apropa´t”
Mentre acosto lentament la meva cara
Un instant. Es para el temps. Ja tot s´atura
i un peto ressona tendre a cada galta.

ens vàrem dir adèu
enyorança eterna escrita en el cor
Permanentment esculpida durant els nostres viatges
I ara que et veig i t´aguanto la mirada
L´ombra de l´arbre amaga el plor protagonista
Que tantes nits d´insomni ardent ha estat present

Però estic content per ternir-te entre els meus braços
Com fa quinze anys, a la plaça,
sota l´arbre que cubreix el banc vermell


Enllaç

Veritat que seria meravellos?

Veritat que seria meravellós
Que les espases fossin un pal de la baralla
Que l´escut una moneda portuguesa
I un tanc un gerro gran de cervesa

Veritat que seria meravellós
Que les bases fossin un costat d´un triangle
Que les esquadres només regles de diseny
I els gallets, galls petits.

Que apuntar fora dictar-li la taula a Manolito
I disparar donar-li una patada a una pilota
I que els “persing” fossin aquella marca de retolador
Amb els que tu sempre pintes el meu cor

Veritat que seria meravellós
Que les bombes fossin globus de xiclet
Que les sirenes fossin peixos amb cos de dona
I les “granades” un tipus de fruita

Que alarma fora un grup de rock and roll
I que la pólvora fora per fer focs artificials
I que els “persing” fossin aquella marca de retolador
Amb els que tu sempre pintes el meu cor
Amb els quals jo sempre pinto el teu cor

I que no existis cap més arma en el món
Que el de “mi arma” andalús.
Veritat que seria meravellós?

Teo Garralda / J.M. Montes