Barcelona, el cel, el mar...

Visites

dimecres, 13 de febrer del 2008

No, jo no tinc nens

Dos quarts d´una del migdia

- Quines ganes d´arribar a casa!- em va dir la Marta.. – ara agafaria el cotxe i me n'aniria a fer la migdiada tranquil·lament, escarxofada al sofà, mentre la llum del sol m´acaricia la cara

- Doncs jo no!!

- Ah no? Noi.. no t´entenc.. prefereixes treballar les hores de gana i cruspir-te-les feinejant per un altra?, realment, no t´entenc.

- És que tu no tens qui cridi, qui jugui , qui es pugi per les parets, qui renyi, qui corri i salti de un lloc a l´altre, qui patalegi, qui plori, qui s´enfili al sofà, qui esgarrapi els coixins, qui arrossegui les cadires, qui estripi els contes, qui t´amagui el mòbil, qui tiri el paper pel terra, qui …..

- No, jo no tinc nens.


Dos quarts de cinc de la tarda.

- Quines ganes d´arribar a casa! –vaig dir a la Marta – ara agafaria el cotxe i me´n aniria corrents a casa saltant-me els semàfors en vermell mentre el meu cap anhel.la ansiosament el moment que posi la clau al pany!

- Doncs jo no!!

- Es que tu no tens amb qui jugar, amb qui deixar que s´enfilin a l´esquena mentre estàs de quatre potes cantant l´escarabat bum-bum, amb qui estudiar lliçons, amb qui jugar a buscar el mòbil amagat, amb qui cantar cançons que et recorden vells racons quan vivies amb els pares, a qui mirar com dorm, com seguir amb la mirada la fesomia de la cara d´aquest petit terratrèmol adormit fins l´endemà, tu no tens qui, jugant distretament deixa tot el que està fent quan sent el pany de la porta que poc a poc s´està obrint i, corrents, a galopades, ve a abraçar-te fent un salt., qui t´esperi, qui t´estimi i estimis amb sentiments que tu encara desconeixes.

- No, jo no tinc nens.



Enllaç

Veritat que seria meravellos?

Veritat que seria meravellós
Que les espases fossin un pal de la baralla
Que l´escut una moneda portuguesa
I un tanc un gerro gran de cervesa

Veritat que seria meravellós
Que les bases fossin un costat d´un triangle
Que les esquadres només regles de diseny
I els gallets, galls petits.

Que apuntar fora dictar-li la taula a Manolito
I disparar donar-li una patada a una pilota
I que els “persing” fossin aquella marca de retolador
Amb els que tu sempre pintes el meu cor

Veritat que seria meravellós
Que les bombes fossin globus de xiclet
Que les sirenes fossin peixos amb cos de dona
I les “granades” un tipus de fruita

Que alarma fora un grup de rock and roll
I que la pólvora fora per fer focs artificials
I que els “persing” fossin aquella marca de retolador
Amb els que tu sempre pintes el meu cor
Amb els quals jo sempre pinto el teu cor

I que no existis cap més arma en el món
Que el de “mi arma” andalús.
Veritat que seria meravellós?

Teo Garralda / J.M. Montes