Barcelona, el cel, el mar...

Visites

diumenge, 18 de maig del 2008

Els camins de l'existència

Photobucket


I dotze vegades tornaren les abelles al seu rusc
Perpetuades en llur memòria en descobrir el camí
Que dotze vegades feren en retornar resignades
Per no trobar el nèctar que buscaven pel seu fi

I torno jo també sobre el relleu les meves passes
Per adobar l'acció que una vegada em va perdre
Resultat aritmètic de la meva desesperació
Que m'enfonsa altra vegada més i més endins

I segueixo cercant la cruïlla ensangonada
On s'amaguen els camins de l'existència
On vaig perdre el meu somriure d'ignorant
Per haver escollit amb desencert la direcció equivocada

Però no cessaré, perquè hi hagi una tretzena
Perquè nous brunzits no recordin en va
El recorregut i la bresca per la que ara som aquí
Novament ressorgits per construir verdesca

I tretze vegades tornaran les abelles al seu rusc
Sense camí desconegut ja en la memòria resident
Que tretze vegades hauran refet en retornar
Apaivagant frustracions romanent un altre intent

enllaç

Veritat que seria meravellos?

Veritat que seria meravellós
Que les espases fossin un pal de la baralla
Que l´escut una moneda portuguesa
I un tanc un gerro gran de cervesa

Veritat que seria meravellós
Que les bases fossin un costat d´un triangle
Que les esquadres només regles de diseny
I els gallets, galls petits.

Que apuntar fora dictar-li la taula a Manolito
I disparar donar-li una patada a una pilota
I que els “persing” fossin aquella marca de retolador
Amb els que tu sempre pintes el meu cor

Veritat que seria meravellós
Que les bombes fossin globus de xiclet
Que les sirenes fossin peixos amb cos de dona
I les “granades” un tipus de fruita

Que alarma fora un grup de rock and roll
I que la pólvora fora per fer focs artificials
I que els “persing” fossin aquella marca de retolador
Amb els que tu sempre pintes el meu cor
Amb els quals jo sempre pinto el teu cor

I que no existis cap més arma en el món
Que el de “mi arma” andalús.
Veritat que seria meravellós?

Teo Garralda / J.M. Montes